اسفند 1396
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29      


اللهم صل علی محمد وال محمدوعجل فرجهم ضمن عرض سلام وخوش امد گویی خدمت سروران گرامی هدفم از وبلاگ نویسی فقط رضای خداوند است شاید بتوانم در این راستا عماری برای سید علی زمان باشم از نظرات وپیشنهادات وانتقادات شما گرامیان به گرمی استقبال میکنم ومتشکرم یاعلی(عمار)


 موضوعات 

  • همه
  • سبک زندگی اسلامی
  • طوفان جاهلیت
  • یاد شهدا
  • بیانات حکیمانه حضرت اقا
  • تزکیه نفس
  • جنگ نرم
  • معارف اهل بیت
  • مناسبتهای ملی
  • تزکیه نفس
  • اسلام ستیزی
  • موضوعات اخلاقی
  • احکام
  • تربیت فرزند(تاثیرپاداشهای اجتماعی دررفتار فرزند
  • باشهدا(اخلاص شهیدبروجردی)
  • انتخابات
  • پزشکی درمانی
  • دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران
  • 8سال دفاع مقدس
  • حقوق بشرامریکایی


  •  نوای وبلاگ رهبرمن 


     روزشمار عیدغدیر 

    روزشمار غدیر روزشمارعیدغدیر

     دعای عظم البلا 

    دعای عظم البلا

     دفاع مقدس 

    جنگ دفاع مقدسجنگ

     روزشمارفاطمیه 

    روزشمار فاطمیهفاطمیه


     روزشمارمحرم 

    روزشمار محرم عاشوراروزشمارمحرم

     مرگ بر امریکا 

    مرگ بر آمریکا

     یادگار انقلاب 

    انقلاب اسلامی

     ذکرایام هفته 

    ذکر روزهای هفته

     انس با قران 

    آیه قرآن تصادفی

     دانشنامه مهدویت 

    مهدویت امام زمان (عج)

     پخش زنده حرمها 

    پخش زنده حرم

     زیارت عاشورا 

    زیارت عاشورا

     دعای سلامتی امام زمان عجل الله تعالی فرجه 

    دعای فرج

     جانم فدای رهبر 

    اللهم صل علی محمد وال محمدوعجل فرجهم ما را به غیر داغ تو گریان نمیکنند جز در هوای روضه بریشان نمیکنن انان که مومنن امتحان شده اند هر چه کنند بشت به ایمان نمیکنند تا برچم حسین رو بام خانه هاست باور کنید حمله به ایران نمیکنند یاد شهیدان یاد ولایت میاورد بیهوده نیست یاد شهیدان نمیکنند پیران مدعی همین انقلاب ما کاری که میکنند جوانان نمیکنند با نهضت حسینی دوران مخالفند حفظ حریم بیر جماران نمیکنند اسلام زنده است ببینید دشمنان دیگر هوای حمله به لبنان نمیکنند این گردباد های به غیرت درامده تسلیم رهبرند که طوفان نمیکنند صد شکرکه دستان ولی برسرماست دستان ابوالفضل علی یاور ماست ما فاتح فتنه های دورانیم چون سید علی خامنه ای رهبر ماست ما از الست طایفه ای سینه خسته ایم ما بچه های مادر پهلو شکسته ایم امروز اگر سینه و زنجیر میزنیم فردا به عشق فاطمه شمشیر میزنیم ما را نبی قبیله سلمان خطاب کرد روی غرور و غیرت ما هم حساب کرد از ما بترسید طایفه ای پر اراده ایم ما مثل کوه پشت سید علی ایستاده ایم مردم همیشه نور خدا منجلـی شود / در سینه ای که مملو مهر ولــی شود من افتخار می کــــنم آری خـــدا کــنـد / جـانم فــــدای حضرت سیدعلــــــی شود

     مرگ بر امریکا 

    -->

     نوای وبلاگ 

     
      اسیب های فضای مجازی (چت روم2) ...

    اعتیاد به اینترنت و چت کردن یکی از موضوعات مورد بحث خانوادگی در چند سال اخیر است که نه فقط جوان ها که بسیاری از افراد بالای ۴۰سال را نیز درگیر کرده است.عدم توانایی در برقراری ارتباط با همسالان، خانواده، احساس کمبود و فقدان اعتماد به نفس، انزوا و گوشه گیری و زندگی در محیط های فکری و اجتماعی بسته از مهمترین دلایل چت کردن افراد به ویژه جوان ها به شمار می رود.
    عواملی که باعث می شود بیش از ۸ ، ۹ ساعت از وقتشان را در روز پای رایانه بگذرانند و هرگونه مهمانی، دعوت به مراسم شام و حتی مسافرت را به دلیل عدم دسترسی به اینترنت از سوی دوستان و خانواده رد کنند.دکتر فدریکو روسلی، روانپزشک، معتقد است چت کردن و برقراری رابطه های مجازی که در آن هیچ گونه اطلاعات قابل دسترسی داد و ستد نمی شود، در درازمدت باعث اغتشاش فکری و اختلالات روحی می شود.
    تقریباً ۵۰ درصد از کاربران دچار توهم هستند و خود را پشت یک نقاب پنهان می کنند و با شخصیت و شغل رویایی خود برای دوست یابی وارد چت روم های متفاوت می شوند.عده ای نیز هستند که صرفاً برای وقت گذرانی، آزار و تمسخر دیگران در این روم ها ظاهر می شوند.علت اعتیاد به اینترنت در بسیاری از موارد پیدا کردن راهی برای دستیابی به سرکوب اضطراب ها و تنش های زندگی و رفع عقده های حقارتی بیان شده است. به گفته دکتر روسلی اعتیاد به چت کردن در میان افراد منزوی و آنهایی که در برقراری ارتباط با دیگران دچار مشکل هستند، بیش از دیگران است.
    نتایج تحقیقات بر روی ۵۰۰ کاربر اینترنت نشان می دهد، کسانی که وارد چت روم های متفاوت می شوند و عادت به استفاده بیش از هفت، هشت ساعت از اینترنت در روز دارند، علائم بالینی مشابه معتادان دارند و در صورت خستگی و بی خوابی محال است بتوانند از کامپیوتر دوری کنند.
    جوانان، زنان خانه دار، دانشجویانی که دور از شهر و دیار خود مشغول تحصیل هستند و افرادی که به مدت طولانی دور از خانه فعالیت می کنند بیشترین جمعیت کاربران اینترنت و به اصطلاح چت باز را تشکیل می دهند. یکی از مهمترین پیامدهای اعتیاد اینترنتی علاوه بر تاثیری که بر سلامت جسمی می گذارد و در طولانی مدت باعث خستگی، ضعف، کاهش دید، چشم درد و مشکلات عصب مچ می شود، بروز مشکلات خانوادگی و تاثیر آن بر روی روابط زناشویی، والدین و فرزندان است.
    ارتباط همسر با فرد دیگر در اینترنت مهمترین عامل فروپاشی خانواده به شمار می رود که نه تنها در ارتباط بین زوجین اثر می گذارد که روابط بین والدین و فرزندان را نیز تحت الشعاع قرار می دهد. گرچه اعتیاد به اینترنت به نسبت اعتیاد به مواد مخدر، سیگار و الکل شناخته شده نیست ولی به دلیل تاثیرات ناسالمی که روی روابط خانوادگی و آداب و معاشرت بین افراد می گذارد، خطرناک بوده و بایستی به صورت اصولی مورد درمان و بهبودی قرار گیرد

    اشتراک گذاری این مطلب!
    موضوعات: حجاب وعفاف درفضای مجازی  لینک ثابت

    [چهارشنبه 1395-10-22] [ 07:10:00 ب.ظ ]  



      اسیب های فضای مجازی (چت روم1) ...

     

    افزایش ارتباطات مجازی از طریق ایمیل، وبلاگ، چت‌روم و… یکی از فرصت‌هایی است که اینترنت در جهت گسترش روابط اجتماعی به وجود آورده است. در محیط تعاملی اینترنت کاربران به راحتی گفتگو می‌کنند، با ابراز احساسات خود صمیمیت می‌یابند، نیازهای خود را بیان می‌کنند و در عین حال ماهیت مجازی و غیرواقعی بودن این ارتباط، می‌تواند با تحت‌الشعاع قرار دادن جهت‌گیری‌های شناختی، اخلاقی، و عاطفی برانگیزاننده‌ آسیب‌های فردی و اجتماعی و حتی انحرافات اخلاقی باشد، اما شکل‌گیری این جهان مجازی در عین اینکه کارکردهای مثبتی در پیشرفت جوامع داشته است، دربرگیرنده‌ ابعادی منفی هم بوده است. این آسیب جایی است که آزادی‌های فردی، ذهنیت و حقوق کاربران در جهان مجازی مورد تعرض واقع می‌شود. بنددر چنین فضای غیرواقعی، کنش‌های کج‌روانه و منحرفانه و جرایم اینترنتی، انواع متعددی داشته و رفتارهای مغایر با اخلاق عمومی ‌بیشتر امکان بروز می‌یا..

    فضای اینترنت یک فضای ارتباطی است و از این‌رو باید تحلیلی بر روابطی که اینگونه شکل می‌گیرد، انجام شود. اگرچه امروزه روش‌های ارتباطی با دیگران از طریق اینترنت افزایش یافته است، اما این سبک ارتباطات اینترنتی تأثیرات اجتماعی مثبت و منفی بسیاری دارد. به عنوان مثال یکی از علاقه‌مندی‌های کاربران اینترنت، استفاده از «چت‌روم» است. چت‌روم فضایی ارزان و مجازی برای گفتگو با جنس مخالف است. این فضا فراتر از اتلاف وقت و از بین بردن مرزهای روابط دو جنس و هویت جوانان، موجب فاصله گرفتن آنان از واقعیت حقیقی می‌شود. به‌ویژه گمنامی ‌فضای اینترنت پیامدهای بسیاری را برای الگوهای ارتباطی جوانان و ارضای کنجکاوی‌های آنان داشته است.

    اشتراک گذاری این مطلب!
    موضوعات: حجاب وعفاف درفضای مجازی  لینک ثابت

     [ 07:01:00 ب.ظ ]  



      ازدواج های حبابی (اعنماد یا بی اعتمادی درفضای مجازی) ...

    ازدواج های حبابی

    انواع دوستی‌های قبل از ازدواج و پیدایش فضای مجازی روز به روزعامل پوست اندازی نسل قبلی و پیدایش نسلی شد که به دنبال همسر آینده خود در کوچه پس کوچه‌های سایت‌های همسریابی، تاس بخت و اقبال خود را به بالا پرتاب می‌کنند تا شاید هنگامی که بر زمین می‌نشیند جفت شش بیاید.

    اما آشنایی‌هایی که در محیط‌ های مجازی مانند چت روم‌ها، فیس بوک و سایت‌های همسریابی صورت می‌پذیرد تا چه میزان می‌تواند بنیان‌های یک ارتباط درست و زمینه‌های تشکیل یک زندگی مستحکم را رقم بزند؟

    این سوالی است که هر چند همواره به آن پاسخ های ترسناک داده می شود و کارشناسان همواره از شکست این نوع دوستی ها و ازدواج ها خبر می دهند اما همچنان پاسخ قانع کننده ای برای آن در دست نیست چرا که همواره جوانان به این نوع دوستی ها و ازدواج ها متمایل می شوند هر چند که نگرش کلی جامعه نسبت به این نوع ازدواج در هر حال منفی است.

    منتقدان ازدواج‌های اینترنتی معتقدند که بی‌اعتمادی یکی از عمده‌ترین آسیب‌هایی است که زندگی زوجینی را که به‌ واسطه آشنایی در فضای مجازی با یکدیگر ازدواج می‌کنند، تهدید می‌کند چرا که همواره این دغدغه با آنهاست که آیا همسرشان با افراد دیگری هم چت می‌کند؟

    از طرفی آشنایی در فضای چت‌روم‌ها بعدها در روابط زوج‌ها تأثیرات عمیقی می‌گذارد چراکه آنها در مرحله نخست برای برقراری ارتباط با یکدیگر ناگزیرند در برخی از موارد خود را بسیار ایده‌آل معرفی کنند اما این مساله زمان زیادی طول نمی کشد.

    در هر حال نکته اینجاست که بیشتر جامعه شناسان و آسیب شناسان خانواده معتقدند ازدواج اینترنتی در ایران بیشتر ضرر دارد تا منفعت. هرچند که متولیان سایت های همسریابی که این روزها زیاد شده اند و زمینه ازدواج اینترنتی را فراهم می کنند ، می گویند هدفشان تسهیل ازدواج جوانان است.

    اشتراک گذاری این مطلب!
    موضوعات: حجاب وعفاف درفضای مجازی  لینک ثابت

     [ 06:50:00 ب.ظ ]  



      حجاب وعفاف(​احکام ارتباط با نامحرم در فضای مجازی) ...

     

    احکام ارتباط با نامحرم در فضای مجازی

    برای آگاهی از احکام ارتباط با نامحرم و در رأس آنها چت کردن در فضای مجازی، نظر خوانندگان را به سوالی که طبق فتوای مراجع تقلید به آن پاسخ داده شده است، جلب می کنیم:

    آیا چت کردن با نامحرم حرام است؟

    برخی مراجع در خصوص چت[با نامحرم] فتوا به حرمت داده و گفته اند: با توجه به اینکه ارتباط و نامه نگاری دختر و پسر نامحرم، چه از طریق شبکه اینترنت و چت، چه از راهای دیگر غالباً منشأ فساد است، جایز نیست. چت کردن با نامحرم بدون ضرورت اشکال دارد و گناه است.(1)

    اکثر مراجع به صورت یک حکم کلی فرموده اند: چت کردن همانند دیگر صورت های صحبت کردن زن و مرد یا دختر و پسر نا محرم، اگر مفسده‏اى نداشته باشد و خوف وقوع در حرام نباشد و از روى شهوت صورت نگیرد، اشکالى ندارد.(2)

    آیت الله مکارم: با توجّه به این که این گونه ارتباط ها غالباً منشأ مفاسدى مى‏شود، جایز نیست. (3)

    آیت الله خامنه ای: چت کردن با نامحرم، در صورتی که نیاز و ضرورت در بین باشد و ارتباط چَت بدون قصد لذت و بدون حرف های تحریک کننده و به مقدار ضرورت باشد، اشکال ندارد. اگر ارتباط با قصد لذت جنسی باشد و یا حرف های تحریک کننده گفته شود و یا مفسده ای ایجاد کند، حرام است.
    هم چنین ارتباط عادی با نامحرم درصورتی که ضرورت در بین نباشد، با توجه به این که هر نوع ارتباط دختر و پسر نامحرم، چه از طریق شبکه اینترنت و چت و چه از راهای دیگر غالبا منشأ فساد است، جایز نیست.
    تجربه های مکرر نشان داده که رابطه های دختران و پسران دام های شیطان است و پیامد های منفی دارد. هم چنین صحبت کردن های غیر ضروری با نامحرم از مناسب ترین جایگاه های نفوذ شیطان است. ممکن است ناخود آگاه انسان را به روابط غیر اخلاقی سوق دهد.(4)

    مرحوم آیت الله بهجت: با توجه به این که ارتباط دختر و پسر نامحرم، بدون ضرورت چه از طریق تلفن، موبایل یا از طریق شبکه اینترنت و چت و چه از راهای دیگر باشد، غالبا منشأ فساد است و جایز نیست. و اگر صحبت ها تحریک کننده باشد، حرام است. تجربه های مکرر نشان داده که رابطه ی بین دختران و پسران از دام های شیطان است و پیامد های منفی هم دارد. هم چنین صحبت کردن های غیر ضروری با نامحرم از مناسب ترین جایگاه های نفوذ شیطان است. ممکن است ناخودآگاه انسان را به روابط غیر اخلاقی سوق دهد.
    البته اگر برای ارتباط و صحبت کردن با نامحرم ضرورتی در بین باشد، مانند: سؤال کردن مسائل شرعی از نامحرم و امثال این مورد و قصد لذت و شهوت هم در بین نباشد و مفسده هم نداشته باشد، اشکال ندارد؛ ولی به شرط آن که این نوع ارتباط نیز دوام دار نباشد. (5)

    پى نوشت ها :
    1-آیت الله مکارم، استفتائات ،ج ۳،ص۲۵۷، س ۶۸۳. و احکام بانوان، ص ۱۹۵، آیت الله بهجت، استفتائات، ج۴، سوال۵۳۰۲.
    2-توضیح المسائل مراجع، ج ۱، مسئله ۸۸۹.
    3-آیت الله مکارم ، استفتائات جدید، ج‏۳، ص: ۲۵۷، س۶۸۳ و ج۱، س۸۱۹ و ج ۲، س ۱۰۴۹ .
    4- سؤال از دفتر رهبر معظم انقلاب.
    5- آیة الله بهجت، استفتائات، ج۴، سؤال ۵۲۹۸ و ۵۲۹۹ – ۵۳۰۲ .

     

    اشتراک گذاری این مطلب!
    موضوعات: حجاب وعفاف درفضای مجازی  لینک ثابت

    [سه شنبه 1395-10-21] [ 07:28:00 ب.ظ ]  



      حجاب وعفاف (نامحرم نامحرم است چه دردنیای واقعی چه مجازی) ...

     

     

    اگر در دنیای واقعی تا به حال با هیچ نامحرمی هم‌کلام نشده‌ایم، چت با نامحرم در اینترنت برای شخص خودمان یک نوع هنجارشکنی به حساب می‌آید.

    اگر در زندگی دوست نداریم کسی تصویر هر چند باحجابمان را نداشته باشد، با گذاشتن تصویرمان در پروفایل، برخلاف عرف خودمان عمل کرده‌ایم و این عمل ممکن است به لغزش‌های عملی منجر شود. درست است که به کل در اینترنت رفتارها بازتر شده ‌است؛ اما بد نیست هر از گاهی رفتار‌های مجازی‌مان را با برخوردهایمان در دنیای حقیقی محک بزنیم و ببینیم به چه میزان غرق این مجازی صفر و یک شده‌ایم؟ چقدر بر ارزش‌هایی که به آنها معتقدیم پافشاری می‌کنیم و چقدر تابع شرایط محیطی هستیم؟

     

    اشتراک گذاری این مطلب!
    موضوعات: حجاب وعفاف درفضای مجازی  لینک ثابت

     [ 07:23:00 ب.ظ ]  



      حجاب وعفاف (ارتباط درفضای مجازی) ...


     

    ارتباط در این فضای مجازی فی نفسه اشکالی ندارد، اما در صورتی که مفسده داشته باشد و یا باعث گناه شود جایز نیست.» چون شیطان وعده داده است، بین دو نامحرم حاضر شود و تا آن دو را به گناه نکشد، دست برندارد. به نظر می رسد پرداخت هر چه بیشتر و جامع تر به این موضوع از ضرورت های جامعه امروز، مخصوصاً در دانشگاه ها و محیط های مذهبی می باشد، چرا که با عباراتی نظیر اینکه؛ فضای مجازی ادبیات مخصوص به خود را دارد و رعایت آداب برخورد حضوری را در آن لازم نمی دانند، یعنی آداب ارتباط با نامحرمی که در فضای حقیقی قائل هستیم، در فضای مجازی این آداب را نادیده می گیریم. باید سعی کنیم رفتار واقعی‌مان را ملاک قرار دهیم و رفتار مجازی‌مان بازتر از رفتاری که با محیط پیرامون خود داریم، نباشد

    اشتراک گذاری این مطلب!
    موضوعات: حجاب وعفاف درفضای مجازی  لینک ثابت

     [ 07:13:00 ب.ظ ]  



      حجاب وعفاف (انعکاس درفضای مجازی) ...

     

    از آنجا که بی حجابی، یک ناهنجاری محسوب می‌شود، پس رفتار مجازی ما نباید هیچ تفاوتی با محیط حقیقی دنیای خارج داشته باشد. یعنی رفتار ما در محیط طبیعی، در محیط مجازی هم انعکاس پیدا کند و این طور نباشد که چون احساس نمی‌کنیم، ناظری در فضای مجازی وجود ندارد و نیز امکان شبهه در تصورات ذهنی دیگران نسبت به ما ایجاد نمی‌شود، پس بازتر و راحت‌تر حضور پیدا کنیم. تحت هیچ شرایطی ارزش‌های شخصی و معیارهای فردی چه در محیط کار، مدرسه و دانشگاه و چه در فضای مجازی نباید دست‌خوش دگرگونی شود؛ تا هم خودمان را به عنوان یک کاربر از آسیب‌های احتمالی بی‌حجابی حفظ کنیم و هم به طور کلی جامعه را از گزندهای جانبی آن در امان نگهداریم.
    بنابراین به منظورگسترش حجاب مجازی، کاهش لطمات وارده در اثر سوء استفاده در فضای مجازی، مصونیت قشر زن در جامعه و نیز حفظ ارزش های دینی و ملی، نهادهای فرهنگی ذیربط مانند وزارت ارشاد، وزارت آموزش‌وپرورش و نیز وزارت علوم به همراه رسانه‌های داخلی اعم از صداوسیما، مطبوعات، وب‌سایت‌های تحلیلی، خبری و …. در این امر به طور پویا عمل کنند. در واقع باید میان کلیه نهادهای دولتی و غیردولتی و نیز نهادهای حاکمیتی و نظارتی کشور که به نوعی در ترویج امر حجاب و عفاف دخیل هستند و اقدامات آنها به طور قطع باعث حفظ جایگاه حجاب در جامعه می‌شود، هماهنگی حاصل گردد

    اشتراک گذاری این مطلب!
    موضوعات: حجاب وعفاف درفضای مجازی  لینک ثابت

     [ 02:28:00 ب.ظ ]  



      حجاب وعفاف (واقعیت یا فریب) ...

     

    رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های تعاملی نظیر اینترنت در دنیای امروز مرز میان زنانگی و مردانگی و نیز فضای خصوصی و عمومی را درنوردیده‌اند. این مسئله با مطرح شدن اولین ایده شبکه اجتماعی در دهه ۱۹۶۰ و شکل گیری اولین شبکه اجتماعی در سال ۱۹۹۷ تحت عنوان Sixdegrees قوت گرفت و هرساله حتی کشورهای غیر مسلمان که به موضوع حجاب اعتقادی ندارند، از آثار منفی این فضاها مانند سوء استفاده از پوشش کاربران بی‌نصیب نبوده‌اند. برای نمونه همین چندی پیش بود که خبر تجاوز یک جوان انگلیسی به ۱۰۰۰ کودک منتشر شد؛ به طوریکه این فرد با ساختن اکانت‌های جعلی در شبکه‌های متعدد اجتماعی، اقدام به فریب کودکان و نوجوانان کرده بود.
    اما واقعیت اینست که بین فضای مجازی و فضای حقیقی تفاوتی وجود ندارد و همین مسئله که برخی تصور می‌کنند، به دلیل عدم حضور محسوس سایرین، می توانند در فضای مجازی امنیت بیشتری داشته باشند، فرضی سراسر اشتباه است و باید گفت که به عنوان یک اصل اساسی و محوری در اسلام، حفظ حجاب چه توسط زنان و چه مردان، بی‌قید ضروری است و این امر در هیچ فضا و مکانی از شمول استثنا خارج نشده است، مگر این‌که کسی هم از دیانت خود دست شسته باشد وهم از امنیت خود خسته شده باشد که « بَلِ الْإِنْسَانُ عَلَى نَفْسِهِ بَصِیرَةٌ» انسان از وضع خود آگاه استو البته خداوند در همه حال شاهد و ناظر است.

    اشتراک گذاری این مطلب!
    موضوعات: حجاب وعفاف درفضای مجازی  لینک ثابت

     [ 02:22:00 ب.ظ ]  



      حجاب وعفاف (عفاف امری درونی) ...

    عفاف مساوی با حجاب نیست. عفاف امری درونی است که بر افعال خارجی در روابط با دیگران تأثیر دارد، اما حجاب فعل خارجی است که مساوی پوشش خاصی است. چه‌بسا در جامعه‌ی خاصی به‌دلیل عقاید خاص، حجاب به معنای جامعه‌ی ما نباشد، اما افراد عفیف باشند؛ یعنی عفت بر اساس عرف جامعه تعریف شود و چه‌بسا افراد باحجابی که در افعال خارجی‌شان نشانی از عفت نباشد. می‌توان عفت را این‌گونه معنا کرد: حسی درونی که به کردار بیرونی، شخصیت والا عطا می‌کند. این کردار بیرونی می‌تواند خود پوشش هم باشد؛ یعنی میان عفاف و حجاب رابطه است و این رابطه هم از مهم‌ترین و اصلی‌ترین نتایج عفاف است، اما نه به این‌معنا که با هم مساوی باشند.

    اشتراک گذاری این مطلب!
    موضوعات: حجاب وعفاف درفضای مجازی  لینک ثابت

    [شنبه 1395-10-18] [ 09:15:00 ب.ظ ]  



      حجاب وعفاف (تهاجم فرهنگی) ...

    رعایت حجاب یک واجب شرعی است و همان‌طور که مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از زنان نخبه کشور فرموده‌اند: «در غرب با حجاب تدريجاً به صورت علنى دارد مخالفت مي شود. عنوانى كه براى اين مخالفت ذكر مي‌كنند، اين است كه مي‌گويند حجاب نماد يك حركت مذهبى است.»ایشان همچنین در خصوص تهاجم فرهنگی غرب به حجاب فرموده‌اند: «اين‌كه مى‌بينيد در بعضى از كشورهاى غربى، در بعضى از كشورهاى مسلمان اما با حكومتهاى غير اسلامى، اين‌طور حجاب اسلامى مورد تهاجم دشمنان دين قرار مى‌گيرد، اين نشان دهنده گرايش زنان به حجاب است. غرب با آزادی‌های اساسی که برای ترویج بی‌حجابی در رسانه‌های داخلی و بین‌المللی قائل می‌شود، مدعی است که حجاب آزادی زنان را در جامعه سلب می‌کند، در حالیکه می‌بینیم، زنان در جوامع اسلامی با پوشش اسلامی، در بسیاری از عرصه های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی پا به پای مردان فعالیت دارند.
    موارد مبارزه با حجاب در غرب به کرات اتفاق افتاده است که برای مثال می‌توان به فرانسه، به عنوان اولين و تنها كشوری كه قانون مصوب فراگيري در برخورد با حجاب اسلامي را وضع کرده است، اشاره کرد و ساير كشورها مانند انگلیس نیز برخوردهاي موردي و مقطعي با حجاب داشته اند. برای نمونه “چريس وكر” استاندار منطقه اسکس در سال 2009 در روش پیشنهادی خود ورود زنان عریان به خیابان‌ها را یکی از راه‌های مقابله با حجاب زنان مسلمان دانست و یا شهادت مروه الشربینی در دادگاه آلمان در برابر دید عموم از این قبیل نمونه هاست. به طور کلی فرانسه، ترکیه و تاجیکستان به ترتیب سه کشور نخست دنیا در مبارزه با حجاب زنان شهروند خود می‌باشند.

    اشتراک گذاری این مطلب!
    موضوعات: حجاب وعفاف درفضای مجازی  لینک ثابت

     [ 09:10:00 ب.ظ ]  




     
    شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)