مهر 1397
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        


اللهم صل علی محمد وال محمدوعجل فرجهم ضمن عرض سلام وخوش امد گویی خدمت سروران گرامی هدفم از وبلاگ نویسی فقط رضای خداوند است شاید بتوانم در این راستا عماری برای سید علی زمان باشم از نظرات وپیشنهادات وانتقادات شما گرامیان به گرمی استقبال میکنم ومتشکرم یاعلی(عمار)


 موضوعات 

  • همه
  • سبک زندگی اسلامی
  • طوفان جاهلیت
  • یاد شهدا
  • بیانات حکیمانه حضرت اقا
  • تزکیه نفس
  • جنگ نرم
  • معارف اهل بیت
  • مناسبتهای ملی
  • تزکیه نفس
  • اسلام ستیزی
  • موضوعات اخلاقی
  • احکام
  • تربیت فرزند(تاثیرپاداشهای اجتماعی دررفتار فرزند
  • باشهدا(اخلاص شهیدبروجردی)
  • انتخابات
  • پزشکی درمانی
  • دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران
  • 8سال دفاع مقدس
  • حقوق بشرامریکایی


  •  نوای وبلاگ رهبرمن 


     روزشمار عیدغدیر 

    روزشمار غدیر روزشمارعیدغدیر

     دعای عظم البلا 

    دعای عظم البلا

     دفاع مقدس 

    جنگ دفاع مقدسجنگ

     روزشمارفاطمیه 

    روزشمار فاطمیهفاطمیه


     روزشمارمحرم 

    روزشمار محرم عاشوراروزشمارمحرم

     مرگ بر امریکا 

    مرگ بر آمریکا

     یادگار انقلاب 

    انقلاب اسلامی

     ذکرایام هفته 

    ذکر روزهای هفته

     انس با قران 

    آیه قرآن تصادفی

     دانشنامه مهدویت 

    مهدویت امام زمان (عج)

     پخش زنده حرمها 

    پخش زنده حرم

     زیارت عاشورا 

    زیارت عاشورا

     دعای سلامتی امام زمان عجل الله تعالی فرجه 

    دعای فرج

     جانم فدای رهبر 

    اللهم صل علی محمد وال محمدوعجل فرجهم ما را به غیر داغ تو گریان نمیکنند جز در هوای روضه بریشان نمیکنن انان که مومنن امتحان شده اند هر چه کنند بشت به ایمان نمیکنند تا برچم حسین رو بام خانه هاست باور کنید حمله به ایران نمیکنند یاد شهیدان یاد ولایت میاورد بیهوده نیست یاد شهیدان نمیکنند پیران مدعی همین انقلاب ما کاری که میکنند جوانان نمیکنند با نهضت حسینی دوران مخالفند حفظ حریم بیر جماران نمیکنند اسلام زنده است ببینید دشمنان دیگر هوای حمله به لبنان نمیکنند این گردباد های به غیرت درامده تسلیم رهبرند که طوفان نمیکنند صد شکرکه دستان ولی برسرماست دستان ابوالفضل علی یاور ماست ما فاتح فتنه های دورانیم چون سید علی خامنه ای رهبر ماست ما از الست طایفه ای سینه خسته ایم ما بچه های مادر پهلو شکسته ایم امروز اگر سینه و زنجیر میزنیم فردا به عشق فاطمه شمشیر میزنیم ما را نبی قبیله سلمان خطاب کرد روی غرور و غیرت ما هم حساب کرد از ما بترسید طایفه ای پر اراده ایم ما مثل کوه پشت سید علی ایستاده ایم مردم همیشه نور خدا منجلـی شود / در سینه ای که مملو مهر ولــی شود من افتخار می کــــنم آری خـــدا کــنـد / جـانم فــــدای حضرت سیدعلــــــی شود

     مرگ بر امریکا 

    -->

     نوای وبلاگ 

     
      غسلهای توبه و نشاط....... ...

     

    غسل نشاط
    همیشه مقید به غسل توبه باشید، شاید بعد از آن غسل مردید.
    غسل نشاط راهم نیت کنید که وقتی عبادت می کنید نشاط داشته باشید.
    دیدید آدم گرسنه، چه با نشاط غذا می خورد؟ آدمی که خوابش می آید، چه بانشاط می خوابد و لذت می برد؟
    عبادت هم نشاط می خواهد. ماها برای عبادت کسل هستیم. لذا مقید باشید غسل نشاط را انجام دهید.

    منبع: “طریق وصل” (از سری کتب سلوک ابرار) ، مجموعه رهنمودهای اخلاقی
    آیت الله مجتهدی ، ص 84.

    موضوعات: غسل نشاط  لینک ثابت

    [یکشنبه 1395-11-24] [ 10:31:00 ق.ظ ]  



      هجرت های انقلابی و پر برکت ...

     

    یك نفر ماركسیسم است ,هجرت می‌كند از آن فكربه تفكر ادیان الهی. از ادیان الهی به اسلام, از فرقه‌های اسلامی به تشیع, از تشیع می‌آید به ایران. دست امام را می‌بوسد جبهه می‌رود بر می‌گردد و بنیان گذار شیعه می‌شود در كشور خودش.و الان پسرش در ایران طلبه است .
    ما 4 تا پسر عمو داریم 5 تا پسر خاله داریم حاضر نمی‌شوند یكی از این‌ها یك تحولی داشته باشند. ما باید تمرین كنیم. آنهایی كه حال جنب و جوش ندارند جوان‌ها شما جوان هستید ,به شما بگویم كسی كه حال جنب و جوش ندارد بزرگ هم بشود خاصیتی نخواهد داشت.

    آیت الله بهاء الدینی گفت امام 22 سالش بود از خمین آمد قم یكی از شخصیت‌های بزرگ مملكتی آن زمان كه 75 سالش بود یك چرندی گفت .یك آدم سیاستمدار تحصیل كرده با مرض یك نیشی زد به اسلام تا نیش زد ,آقا روح الله 22 ساله ,چنان زد توی گوش این پیرمرد. آیت الله بهاء الدینی می‌گفت حاج آقا روح الله یعنی امام در سن 22 سالگی به یك آدم با غرض با مرض چنان سیلی زد كه من وایستاده بودم عینكم چهل قطعه شد. این امام كه این رقم سیلی می‌زند جگر دارد كه از پاریس كه می‌‌اید بهشت زهرا به شاپور بختیار بگوید من توی دهن این دولت می‌زنم چون او رگ زدنش را در جوانی دارد. كه اگردر جوانی رگی ندارند بزرگ هم كه می‌شوند در پیری رگی نخواهند داشت .
    حجت الاسلام و المسلمین قرائتی- برگرفته از صوت فوق الذکر

    موضوعات: ایت الله بهاالدینی  لینک ثابت

    [دوشنبه 1395-11-18] [ 06:48:00 ب.ظ ]  



      آدمی اگر پيامبر هم باشد از زبان مردم آسوده نيست، ...

    در محضر شیخ بهایی

    آدمی اگر پيامبر هم باشد از زبان مردم آسوده نيست،
    زيرا :
    اگر بسيار كار كند، می‌گويند احمق است!
    اگر كم كار كند، می‌گويند تنبل است!
    اگر بخشش كند، مي‌گويند افراط مي‌كند!
    اگر جمعگرا باشد، می‌گويند بخيل است!
    اگر ساكت و خاموش باشد می‌گويند لال است!
    اگر زبان‌آوری كند، می‌گويند ورّاج و پرگوست!
    اگر روزه برآرد و شب‌ها نماز بخواند می‌گويند رياكار است!
    و اگر نكند مےگويند كافراست و بی‌دين!

     لذا نبايد بر حمد و ثنای مردم اعتنا كرد
    و جز از خداوند نبايد از كسی ترسيد.

    پس در همه کارها فقط رضایت خدای سبحان را در نظر داشته باشید

     

    موضوعات: غسل نشاط  لینک ثابت

    [یکشنبه 1395-10-26] [ 10:56:00 ب.ظ ]  



      علامه حلّی(رواج تشیع) ...


    علامه حلّی

    علامه حلّی، از علمای شیعه قرن هشتم قمری ودر شهر حله به دنیا آمد.او قبل از رسیدن به سن بلوغ به درجه اجتهاد نایل می‌شود .علامه نخستین کسی بود که به علت فضل و دانش بسیارش با لقب آیت الله خوانده شد.
    علامه وقتی وارد ایران شد در مجلسی به مناظره با دانشمندان مذاهب فقهی چهارگانه اهل سنت از جمله خواجه نظام الدین عبدالملک مراغه‌ای پرداخت. وی در این مناظره توانست ولایت و امامت علی(ع) و حقانیت مذهب شیعه را نزد پادشاه به اثبات برساند. این اتفاق باعث شد پادشاه مذهب شیعه را بر‌گزیند و نام خود را از الجایتو به سلطان محمد خدابنده تغییر دهد و تشیع را در ایران رواج دهد.

    خوانساری، روضات الجنات، ج۲، ص ۲۷۹ و۲۸۰

    موضوعات: غسل نشاط  لینک ثابت

    [پنجشنبه 1395-10-09] [ 11:43:00 ب.ظ ]  



      ریا درنماز ...

     

    از یکی از عالمان بزرگ نقل کرده اند که او سی سال در صف اول نمار جماعت اقتدا می کرد. پس از سی سال روزی به دلیلی به صف دوم در نماز رسید و در صف اول جای نیافت و احساس خجالتی در برابر مردم پیدا کرد پس دریافت که صف اول نمازش در ریا بوده لذا تمام آن سی سال را قضا نمود.

    مرجع_کتاب  سیمای فرزانگان صفحه105

    موضوعات: عیدغدیر, ایت الله بهاالدینی  لینک ثابت

    [سه شنبه 1395-09-30] [ 03:27:00 ب.ظ ]  



      ایا اهل بیت به صلوات ما نیاز دارند ...

    فایده صلوات ما بر اهل بیت

    مرحوم علامه طباطبايي در پاسخ به فردي كه از ايشان پرسیده بودصلوات بر اهل بيت پيامبر صلي الله عليه و آله و سلم چه فايده اي دارد آنها به درود و صلوات ما نيازي ندارند با بيان لطيفي فرمودند: نخست اينكه ما با صلوات چيزي از خود اهدا نمي كنيم، بلكه به خدا عرض مي كنيم و از او مي خواهيم كه بر پيامبر و خاندانش رحمت ويژه بفرستد.

    دوم اينكه گرچه اين خاندان به صلوات ما احتياجي ندارند؛ ولي به خداي سبحان نيازمند هستند و فيض الهي بايد به صورت دائم بر آنها نازل شود. ما با اين صلوات، در واقع خود را به اين خاندان نزديك كرده ايم؛

    براي مثال اگر باغباني در باغي كه همه گلها و ميوه هايش مِلك صاحب باغ است، كار مي كند و از صاحب باغ حقوق مي گيرد، روز عيد دسته اي از گلهاي باغ تهيه كند و به حضور صاحب باغ ببرد، آيا عمل او موجب نزديكي به صاحب باغ نمي شود؟ اين عمل نشانه ادب باغبان است. صلوات هم ادب ما را ثابت مي كند، در غير اين صورت ما از خود چيزي نداريم، بلكه از خداي سبحان مسئلت مي كنيم كه بر مراتب و درجات اين بزرگواران بيفزايد كه همين عرض ادب موجب تقرب ما مي شود.

    نسيم انديشه دفتر اول، صفحه96

     

    لبیک یا خامنه ای لبیک یا حسین است

     

    موضوعات: غسل نشاط  لینک ثابت

    [پنجشنبه 1395-09-25] [ 06:24:00 ب.ظ ]  



      فشار قبر؟ ...

     


     مرگ واقعی چگونه است وفشار قبر چیست
    آیا فشار قبر واقعیت دارد؟
    استادالهی قمشه اي:

    جدا شدن روح از بدن هنگام مرگ قطعی ، در کسری از ثانیه انجام میشود . این لحظه چنان سریع اتفاق می افتد که حتی کسی که چشمانش لحظه مرگ باز است فرصت بستن آن را پیدا نمیکند . یکی از شیرین ترین تجربیات انسان دقیقا لحظه جدا شدن روح از جسم میباشد . یه حس سبک شدن و معلق بودن .
    بعد از مرگ اولین اتفاقی که می افتد این است که روح ما که بخشی از آن هاله ذهن است و در واقع آرشیو اطلاعات زندگی دنیوی اوست شروع به مرور زندگی از بدو تولد تا لحظه مرگ میکند و تصاویر بصورت یک فیلم برای روح بازخوانی میشود . شاید گمان کنیم که این اتفاق بسیار زمان بر است . زمان در واقع قرارداد ما انسانهاست . این ما هستیم که هر دقیقه را 60 ثانیه قرارداد میکنیم . اما زمان در واقع فراتر این تعاریف است .
    با مرور زندگی ، روح اولین چیزی که نظرش به آن جلب میشود، وابستگیهای انسان در طول زندگی میباشد . برخی از این وابستگی ها در زمان حیات حتی فراموش شده بود ولی در این مرحله دوباره خودنمایی میکند .میزان وابستگی دنیوی برای هرکس متغیر است .
    روح از بین خاطراتش وابستگی های خود را جدا میکند . این وابستگی ها هم مثبت است هم منفی . مثلا وابستگی به مال دنیا یک وابستگی منفی و وابستگی مادر به فرزندش هم نوعی دلبستگی و وابستگی مثبت محسوب میشود . ولی به هرحال وابستگی ست .
    این وابستگی ها کششی به سمت پایین برای روح ایجاد میکند که او را از رفتن به سمت هادی یا راهنما جهت خروج از مرحله دنیا باز میدارد . یعنی روح بعد از مرگ تحت تاثیر دو کشش قرار میگیرد . یکی نیروی وابستگی از پایین و دیگری نیروی بشارت دهنده به سمت مرحله بعد . اگر نیروی وابستگی ها غلبه داشته باشد باعث میشود روح تمایل پیدا کند که دوباره وارد جسم گردد . چون توان دل کندن از وابستگی را ندارد و دوست دارد دوباره آن را تجربه کند . به همین جهت روح به سمت جسم رفته و تلاش میکند جسم مرده را متقاعد کند که دوباره روح را بپذیرد . فشاری که به “روح” وارد میشود جهت متقاعد کردن جسم خود در واقع همان فشار قبر است . این فشار به هیچ وجه به جسم وارد نمیشود . چون جسم دچار مرگ شده و دردی را احساس نمیکند . پس فشار قبر در واقع فشار وابستگی هاست و هیچ ربطی ندارد که شخص قبر دارد یا ندارد . این فشار هیچ ربطی به شب زمینی ندارد و میتواند از لحظه مرگ شروع گردد .
    یکی از دلایل تلقین دادن به فرد فوت شده در واقع این است که به باور مرگ برسد و سعی در برگشت نداشته باشد .
    بعد از مدتی روح متقاعد میشود که تلاش او بیهوده است و فشار قبر از بین میرود .
    وابستگی ها باعث میشود که روح ، شاید سالها نتواند از این مرحله بگذرد . بحث روح های سرگردان و سنگین بودن قبرستانها بدلیل همین وابستگی هاست . گاهی تا سالها فرد فوت شده نمیتواند وابستگی به قبر خود و جسمی که دیگر اثری از آن نیست را رها کند .
    به امید اینکه بتوانیم به درک این شعر برسیم:

    دنیا همه هیچ و کار دنیا همه هیچ
    ای هیچ برای هیچ بر هیچ مپیچ …
    بگذار و بگذر
    ببین و دل مبند

    لبیک یا خامنه ای لبیک یا حسین است

    موضوعات: غسل نشاط  لینک ثابت

    [چهارشنبه 1395-09-24] [ 11:37:00 ق.ظ ]  



      قیل وقال؟ ...

    مرحوم شیخ رجبعلی خیاط می گوید:

    روزی دو ملک آمدند خانه ما ،
    گفتم برای قبض روح آمده اید ؟

     گفتند :نه

    گفتم : پس چه ؟
    گفتند:برای یاد دادن راه فنا آمده ایم

    راه این است:

     از خودت چیزی نمی گویی ،
     غیر از خدا هیچ نمی خواهی !

    گفتم : همین ؟

     گفتند : بقیه ، قیل و قال است!


    لبیک یا خامنه ای لبیک یا حسین است

    موضوعات: غسل نشاط  لینک ثابت

     [ 11:31:00 ق.ظ ]  



      شب قدر در نگاه علامه طباطبایى ...

    شب قدر در نگاه علامه طباطبایى

    آنچه در پیش رو دارید بحثى پیرامون شب قدر بر اساس نظرات مرحوم علامه طباطبایى در تفسیر شریف المیزان است که در دو سوره « قدر» و «دخان‏» مطرح گردیده است.

    شب قدر یعنى چه؟

    مراد از قدر، تقدیر و اندازه ‏گیرى است و شب قدر شب اندازه ‏گیرى است و خداوند متعال در شب قدر حوادث یک سال را تقدیر می ‏کند و زندگى، مرگ، رزق، سعادت و شقاوت انسانها و امورى ازاین قبیل را دراین شب مقدر می ‏گرداند.

    شب قدر کدام شب است؟

    در قرآن کریم آیه‏ اى که به صراحت ‏بیان کند شب قدر چه شبى است دیده نمی ‏شود. ولى از جمع‏ بندى چند آیه از قرآن کریم می ‏توان فهمید که شب قدر یکى از شب‏هاى ماه مبارک رمضان است. قرآن کریم از یک سو می ‏فرماید: « انا انزلناه فى لیله مبارکه‏.»این آیه گویاى این مطلب است که قرآن یکپارچه در یک شب مبارک نازل شده است و از سوى دیگر می ‏فرماید: « شهررمضان الذى انزل فیه القرآن‏.» و گویاى این است که تمام قرآن در ماه رمضان نازل شده است.

    و در سوره قدر می ‏فرماید: «انا انزلناه فى لیله القدر.» از مجموع این آیات استفاده می ‏شود که قرآن کریم در یک شب مبارک در ماه رمضان که همان شب قدر است نازل شده است. پس شب قدر در ماه رمضان است. اما این که کدام یک از شب‏هاى ماه رمضان شب قدر است، در قرآن کریم چیزى برآن دلالت ندارد. و تنها از راه اخبار می ‏توان آن شب(شب قدر) را معین کرد.

    در بعضى از روایات منقول از ائمه اطهار علیهم السلام شب قدر مردد بین نوزدهم و بیست و یکم و بیست و سوم ماه رمضان است و در برخى دیگر از آنها مردد بین شب بیست و یکم و بیست و سوم و در روایات دیگرى متعین در شب بیست و سوم است.  وعدم تعین یک شب به جهت تعظیم امر شب قدر بوده تا بندگان خدا با گناهان خود به آن اهانت نکنند.

    پس از دیدگاه روایات ائمه اهل بیت علیهم السلام شب قدر از شب‏هاى ماه رمضان و یکى از سه شب نوزدهم و بیست و یکم و بیست و سوم است. اما روایات منقول از طرق اهل سنت‏ به طورعجیبى با هم اختلاف داشته و قابل جمع نیستند ولى معروف بین اهل سنت این است که شب بیست و هفتم ماه رمضان شب قدر است  و در آن شب قرآن نازل شده است.

    تکرار شب قدر در هر سال

    شب قدر منحصر در شب نزول قرآن و سالى که قرآن درآن نازل شد نیست ‏بلکه با تکرار سالها، شب قدر نیز تکرار می‏شود. یعنى درهر ماه رمضان شب قدرى است که درآن شب امور سال آینده تقدیر می ‏شود. دلیل براین امر این است که:

    اولا: نزول قرآن به طور یکپارچه در یکى از شب‏هاى قدر چهارده قرن گذشته ممکن است ولى تعیین حوادث تمامى قرون گذشته و آینده درآن شب بى‏ معنى است.

    ثانیا: کلمه «یفرق‏» در آیه شریفه «فیها یفرق کل امر حکیم‏.»  در سوره دخان به خاطر مضارع بودنش، استمرار را می‏رساند و نیز کلمه «تنزل‏» درآیه کریمه «تنزل الملئکه والروح فیها باذن ربهم من کل امر» به دلیل مضارع بودنش دلالت ‏بر استمرار دارد.

    ثالثا: از ظاهر جمله « شهر رمضان الذى انزل فیه القرآن‏.» چنین برمی ‏آید که مادامى که ماه رمضان تکرار می ‏شود شب قدر نیز تکرار می ‏شود. پس شب قدر منحصر در یک شب نیست ‏بلکه درهر سال در ماه رمضان تکرار می ‏شود.

    در این خصوص در تفسیر برهان از شیخ طوسى از ابوذر روایت‏ شده که گفت: به رسول خدا (ص) عرض کردم یا رسول الله آیا شب قدر شبى است که درعهد انبیاء بوده و امر به آنان نازل می ‏شده و چون از دنیا می ‏رفتند نزول امر درآن شب تعطیل می ‏شده است؟ فرمود: « نه بلکه شب قدر تا قیامت هست.‏»

    عظمت‏ شب قدر

    در سوره قدر می ‏خوانیم: «انا انزلناه فى لیله القدر وما ادریک ما لیله القدر لیله القدر خیر من الف شهر.» خداوند متعال براى بیان عظمت ‏شب قدر با این که ممکن بود بفرماید: «وما ادریک ما هى هى خیر من الف شهر» یعنى با این که می ‏توانست در آیه دوم و سوم به جاى کلمه «لیله القدر» ضمیر بیاورد، خود کلمه را آورد تا بر عظمت این شب دلالت کند. و با آیه « لیله القدر خیر من الف شهر» عظمت این شب را بیان کرد به این که این شب از هزار ماه بهتر است. منظور از بهتر بودن این شب از هزار ماه، بهتر بودن از حیث فضیلت عبادت است. چه این که مناسب با غرض قرآن نیز چنین است. چون همه عنایت قرآن دراین است که مردم را به خدا نزدیک و به وسیله عبادت زنده کند. و احیاء یا عبادت آن شب از عبادت هزار ماه بهتر است.

    موضوعات: شبهای قدرازدیدگاه علامه طباطبایی  لینک ثابت

    [جمعه 1395-04-04] [ 10:57:00 ب.ظ ]  



      ذکری که امام زمان (عج)توصیه فرمودند ...

     

     آیت الله مظاهری در درس اخلاق خود گفت:


    بر اساس روایات فراوان و نیز طبق تصریح زیارت جامعه که بهترین و صحیح ترینِ زیارات است، واسطه فیض


    عالم، امام زمان هستند. گرچه همه چهارده معصوم(ع) واسطه فیض‌اند، اما در زمان ما، واسطه فیض عالم، امام

    زمان(عج) هستند.


    آیت الله مظاهری در تبیین امامت امام زمان(عج) به نقل داستانی پرداخته است که در پی می آید:


    یکی از علمای بزرگ، در زمان قدیم در تخت فولاد خدمت امام زمان«ارواحنا‌فداه» رسیده بود و از آن حضرت

    درخواست «علم اکسیر»کرده بود.

    در حالی که یاد گرفتن علوم غریبه حرام است و گفت و شنود و تعلیم و تعلّمش نیز حرام است. آن حضرت به او

    فرموده بودند: علوم غریبه به تو چه ربطی دارد؟ من به جای آن ختمی به تو یاد می‌دهم که بهتر از اکسیر است.

    بعد فرموده بودند: به پنج تن و امام زمان«ارواحنا‌فداه»توسّل پیدا کن و در توسّل‌هایت بگو: «یا محمّد یا علی یا

    فاطمه یا حسن یا حسین، ‌یا صاحب الزمان ادرکنی و لا تهلکنی».

    آن عالم نقل می‌کند: وقتی حضرت فرمودند:


    «ادرکنی»، به ذهنم خطور کرد که باید بفرمایند:«ادرکونی»، یعنی برای درخواست کمک از پنج نور مقدّس، باید

    فعل جمع به کار ببریم، پس چرا ایشان فعل مفرد به کار برده و می‌فرمایند: «ادرکنی و لاتهلکنی»؟! وقتی چنین

    تصوّری کردم، امام زمان«ارواحنا‌فداه» تبسّم کردند و فرمودند: همین است که گفتم. برای اینکه واسطه فیض این

    عالم، فعلاً من هستم.


    یعنی اگر در زمان حاضر توسّلی به پیغمبراکرم«ص»یا سایر حضرات معصومین«ع»بشود، فیض الهی به واسطه

    وجود مقدّس امام زمان«ارواحنا‌فداه»به بندگان می‌رسد:


    بِکُمْ فَتَحَ اللَّهُ وَ بِکُمْ یَخْتِمُ وَ بِکُمْ یُنَزِّلُ الْغَیْثَ وَ بِکُمْ یُمْسِکُ السَّماءَ أَنْ تَقَعَ عَلَى الْأَرْضِ إِلَّا بِإِذْنِهِ وَ بِکُمْ یُنَفِّسُ الْهَمَّ وَ

    یَکْشِفُ الضُّر»


    از همه به خصوص جوانان تقاضا دارم که با این ختم، به امام زمان متوسّل شوید و این ختم را زیاد بخوانید. همه

    افراد، حتی کسانی که ‌سواد و تحصیلات کافی ندارند هم می‌توانند این ختم را بخوانند و به پنج تن آل عبا و امام

    زمان متوسّل شوند: «یا محمّد،‌ یا علی، یا فاطمه، یا حسن، یا حسین، یا صاحب الزمان أدرکنی و لا تهلکنی». این

    ختم، علاوه بر آنکه آسان است، برای رفع هر حاجتی خوب، مؤثر و مجرّب می‌باشد.

     

    موضوعات: در درس اخلاق ایت الله مظاهری  لینک ثابت

    [دوشنبه 1394-01-10] [ 10:18:00 ب.ظ ]  



      حکایات شنیدنی از علامه طباطبایی ...

    در قم سيد بزرگواري بود و چاپخانه داشت از خواص علامه طباطبايي و محرم سرّ ايشان بود. اين سيد داراي معنويات و حالات بالا و اهل كتمان بود. روزي در منزلش ما را دعوت كرد. بنده با شخص ديگري خدمتش رسيدم. در ضمن صحبت، به پهناي صورت اشك ميريخت. قضيه اي ازعلامه طباطبايي (رضوان الله عليه) نقل كرد گفت: روزي با آقا كار داشتم رفتم در منزل ايشان؛ هر چه در زدم و منتظر ماندم كسي نيامد، معلوم شد كسي در منزل نيست. ناگهان صدايي در گوشم گفت: در نزن، آقا رفته اند قبرستان نو! كسي هم در كوچه و اطراف من نبود… با خودم گفتم: ميروم قبرستان نو، در ضمن به صحت و سقم اين صدا هم پي ميبرم! با سرعت خودم را به قبرستان نو رساندم؛ ديدم ايشان در ميان قبرها در حال قدم زدن هستند. من خودم را آماده كرده بودم كه تا ايشان را ديدم قضيه اين صدا را به ايشان بگويم حتي اگر ترديد كردند قسم بخورم! همين كه خواستم مطلب را بگويم فرمودند: دست و پايت را گم نكن، از اين صداها زياد است، گيرنده ميخواهد

    موضوعات: غسل نشاط  لینک ثابت

    [شنبه 1393-10-27] [ 08:17:00 ب.ظ ]  




     
    اربعین