امام خامنه‌ای امروز در ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین:

 ولی امر مسلمین:قبل از آنکه سخنرانی خود را شروع کنم چون امروز، سالروز شهادت «مالکوم ایکس » رهبر سیاهان مسلمان آمریکاست از حاضران خواهش می کنم نثار روح او فاتحه ای قرائت کنند.

 قصه پُرغصّه فلسطین و اندوه جان‌کاه مظلومیّت این ملّت صبور، بردبار و مقاوم، حقیقتاً هر انسان آزادی‌خواه و حق‌طلب و عدالت‌جو را می‎‌آزارد و درد و رنجی انبوه بر دل می‌نشاند؛ امّا این نیز یکی از  صفحات ناپاک تاریخ است که همچون دیگر صفحات آلوده، با اذن خدای متعال و یاری او بسته خواهد شد؛ چه آنکه‌‌: إِنَّ‌ الْبَاطِلَ‌کانَ‌ زَهُوقًا. وَ قال: اَنَّ الاَرضَ یَرِثُها عِبَادِیَ الصَّلِحُون.

 بحرانهای موجود در چندین کشور اسلامی منطقه موجب شده است تا حمایت از مسئله‌ی فلسطین و آرمان مقدّس آزادی قدس کم‌رنگ شود. توجّه به نتیجه‌ی این بحرانها، به ما تفهیم میکند که قدرتهای سودبرنده از آن کدامند.

 با پدیدار شدن نشانه‌های افول رژیم صهیونیستی و ضعفی که بر متّحدان اصلی آن بویژه ایالات متّحده‌ی‌ آمریکا حاکم شده است، مشاهده میشود که اندک اندک، فضای جهانی نیز به سمت مقابله با اقدامات خصمانه و غیر قانونی و غیر انسانی رژیم صهیونیستی میل میکند، البتّه هنوز جامعه‌ی جهانی و کشورهای منطقه نتوانسته‌اند به مسئولیّت خود در برابر این مسئله‌ی انسانی عمل کنند.

 این روزها مشاهده میکنیم که از سوی مراکز معلوم‌الحال،مقاومت، مورد هجوم و یا انتفاضه، مورد سؤال قرار میگیرد؛ ادّعای آنان این است که مقاومت در پی چند دهه از عمر خود، هنوز نتوانسته است آزادی فلسطین را محقّق سازد؛ پس این روش نیازمند بازنگری است!

در پاسخ باید گفت: درست است که مقاومت هنوز نتوانسته به هدف غائی خود یعنی آزادی کلِّ فلسطین دست یابد، لیکن مقاومت توانسته است مسئله‌ی فلسطین را زنده نگه دارد؛ مهم‌ترین دستاورد مقاومت، ایجاد مانع اساسی در برابر پروژه‌های صهیونیستی است؛ موفّقیّت مقاومت، در تحمیل یک جنگ فرسایشی به دشمن است، یعنی توانسته برنامه‌ی اصلی رژیم صهیونیستی را که سیطره بر کلِّ منطقه بود، به شکست بکشاند.

مقاومتهای پی‌درپی غزه، که اینک به  قلعه‌ی شکست‌ناپذیر مقاومت مبدّل شده است، در طی چند جنگ پیاپی نشان داد که این رژیم، ضعیف‌تر از آن است که در مقابل اراده‌ی یک ملّت، توان ایستادگی داشته باشد.

 مقاومت، این روزها با توطئه‌ی دیگری نیز دست به گریبان است و آن تلاش دوست‌نمایانی است که میکوشند مقاومت و انتفاضه‌ی مردم فلسطین را از مسیر خود منحرف ساخته و آن را هزینه‌ی معاملات سری خود با دشمنان ملّت فلسطین بنمایند؛ مقاومت هوشمندتر از آن است که در این دام فروافتد؛ بویژه آنکه ملت فلسطین رهبر حقیقی مبارزات و مقاومت است؛اگر گروهی از مقاومت منحرف شود یقیناً گروهی دیگر پرچم مقاومت را در دست خواهد گرفت95/12/3

موضوعات: بیانات حکیمانه حضرت اقا درحمایت از انتفاضه  لینک ثابت