تاثیر انقلاب اسلامی ایران بر مکتب اسلام
سیر نزولی جهان اسلام:
▫️در سال 1492 پس از قریب به 800 سال حکومت اسلامی آندلس (اسپانیا)سقوط کرد.(که همزمان است با کشف قاره آمریکا.)
از آن زمان، جهان اسلام یک سیل انحطاطی، قهقرایی و نزولی را طی می‌کند.
▫️سقوط امپراتوری 600 ساله و وسیع عثمانی در سال 1922 میلادی و تبدیل آن به مستعمرات گوناگونی برای فرانسوی ها ، انگلیسی ها ، بلژیک و یونانی ها .
▫️نقطه ی صفر این سیر نزولی سقوط قدس در 1967 بوده است .یهودی‌ها قدس را با همه ثروت،امکانات وجمعیت مسلمان‌ها، در دل جهان اسلام فتح کردند. پس از آن هر اتفاق دیگری در جهان اسلام اتفاق افتاد زیر صفر بوده است.
▫️مانندسفر سادات به تل‌آویودر سال 1977و «قرارداد کمپ دیوید» 1978
▫️کنفرانس فاس که درسال 1981 میلادی فهد پادشاه عربستان [جنایت کرد] و طرح سازش با رژیم صهیونیستی را مطرح و موجب شد عرفات گریه کند و وقتی برگشت به دوستان خودش گفت: «عرب‌ها ما را فروختند.»این انحطاط وجود داشت، تا امام آمد.

از زمان پیروزی انقلاب اسلامی و از ورود امام، سیر صعودی جهان اسلام شروع شد و جلوی آن حرکت قهقرایی و انحطاط و حرکت شدید نزولی جهان اسلام گرفته شد و به سیر صعودی تبدیل شد. همه ی حوادثی که اتفاق افتاد، حوادث یک صعود است حوادث جنگ 33 روزه و حادثه جنگ 22 روزه و موضوعات مختلف دیگر .
جمال عبدالناصر رهبر مصر، در اوج جنگ اعراب با رژیم صهیونیستی (69_1968) ، با وجود اشغال صحرای سینا ، با وجودداشتن ، شجاعت، معروفیت و محبوبیت ،جرأت نکرد به تل‌آویو موشک شلیک کند.جسارت این کار را نداشت.
زمانی که فلسطینی‌ها با سنگ مقاومت می‌کردند، سرانه درآمد کشورهای اسلامی و عربی قریب 1000 میلیارد دلار بوده است و مخازن سلاح‌های گوناگون که از کشورهای اروپایی خریداری کرده بودند پر بود.
امام آمد و سنگ را به موشک تبدیل کرد. امام این جسارت را داد. امام ارتقا داد .در بعد مکتب همه ی عالم اسلامی مدیون امام است.خدا می‌داند اگر امام نبود و اگر این انقلاب و نظام را برپا نکرده بود، این حرکت به وقوع نمی‌پیوست
وضع جهان اسلام چه وضعی داشت. همان طور که هنوز پاره‌ای از آن دارای چنین وضعی است.
برشی از سخنرانی سردار قاسم سلیمانی با ویرایش و ویراست .

موضوعات: جنگ نرم, تاثیر انقلاب اسلامی ایران بر مکتب اسلام  لینک ثابت