حجت الاسلام والمسلمین محمود رضا جمشیدی  در دیدار رئیس و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در قم تصریح کرد: حضور پرشور خواهران طلبه در بخش های مختلف از برکت های نظام اسلامی است و امروز بیش از 500 مدسه علمیه خواهران در کشور فعالیت می کند.
وی بیان کرد: تربیت بیش از 80 هزار طلبه خواهر و بهره مندی از هفت هزار استاد علوم دینی از میان بانوان از جمله موفقیت های مرکز مدیریت های حوزه علمیه خواهران است.
وی ادامه داد: بیش از چهار هزار خواهر به عنوان کادر اجرایی مدیریت حوزه های علمیه خواهران را در سراسر کشور برعهده گرفته اند و این نهاد امروز به شبکه و قطب مهم تولید علم و اندیشه تبدیل شده است، به نحوی که طلبه های حوزه های علمیه خواهران در بیشتر جشنواره های علمی صاحب رتبه های برتر می شوند.
جمشیدی گفت: بیشتر مدرسه های علمیه خواهران با استفاده از ظرفیت های بومی منطقه های مختلف کشور، به شیوه هیات امنایی اداره می شود و در مناطقی که اهل سنت حضور دارند، امکان تحصیل خواهران اهل سنت در این مدرسه ها فراهم است.
وی افزود: در حال حاضر حوزه علمیه خواهران 32 هزار مبلغ سازمان یافته را برای انجام فعالیت های تبلیغی خود در بخش های مختلف در اختیار دارد.
وی ادامه داد: روزی که مدرسه های علمیه خواهران تشکیل شد، 95 درصد استادان آنها را برادران تشکیل می دادند، اما اکنون این نسبت تغییر یافته و 95 درصد استادان از میان خواهران انتخاب می شوند.
مدیر حوزه های علمیه خواهران گفت: حوزه علمیه خواهران بر اساس نگاه ماموریت محور، نخست به دنبال ایجاد تغییر در طلبه های در حال تحصیل خود و سپس ترویج آموزه های اسلامی در متن جامعه است.
وی افزود: حوزه علمیه خواهران با وجود اختلاف سلیقه ها با همه دولت ها ارتباط خوبی داشته است و از کمک های آنها برای ایجاد زیرساخت های مورد نیاز خود استفاده کرده است.
وی با اشاره به حضور پر رنگ حوزه علمیه خواهران در عرصه فضای مجازی ادامه داد: این نهاد اکنون بزرگترین مرکز تبادل داده علوم دینی را برعهده دارد و با ایجاد شبکه کوثرنت امکان حضور بیش از 70 هزار استاد و طلبه خواهر را در فضای مجازی برای گسترش معارف اسلامی فراهم ساخته است.

خبرگزاری ایرنا

موضوعات: دستاوردهای انقلاب اسلامی درحوزه های علمیه  لینک ثابت