قسمت دوم

 اما اکنون به ذکر یکی ازمهمترین ادله ی بطلان ادعای احمد بصری پرداخته و دجل و جهالت دجال ، در ادعای به این حدیث را بیان خواهیم نمود :

 و در ابتدا به ذکر کلامی از شیخ المحدثین حر عاملی ره میپردازیم :ایشان در کتاب شریف :

 الإيقاظ من الهجعة بالبرهان على الرجعة، النص، ص: 393 و 402

 پس از بیان انکه حدیث مذکور از طریق سنیان و عامه ی عمیاء نقل شده است . در بیان مدلول این حدیث نیز میفرمایند :

 و لا يخفى ان الحديث المنقول أولا من كتاب الغيبة من طرق العامة، فلا حجة فيه فى هذا المعنى، و انما هو حجة فى النص على الاثنى عشر؛ لموافقته لروايات الخاصه …

 اما آن حديث اوّل كه از كتاب «غيبت» شيخ طوسى نقل كرديم چون از طريق سنيان نقل مى‏كند براى ما حجت نيست، فقط در تعيين عدد دوازده امام كه با ما موافقت دارد حجت است …

و در ادامه در شرح دلالی میفرماید :
 و ما تضمنه الحديث المروى في كتاب الغيبة أو على تقدير تسليمه فى خصوص الاثني عشر بعد المهدى عليه السّلام لا ينافى هذا الوجه، لاحتمال أن يكون لفظ ابنه تصحيفا و اصله أبيه بالياء آخر الحروف، و يراد به الحسين عليه السّلام لما روى سابقا فى أحاديث كثيرة من رجعة الحسين عليه السّلام عند وفاة المهدى عليه السّلام ليغسله …

 اما اينكه در حديث كتاب غيبت ميگويد: دوازده نفر از فرزندان او … - بر فرض كه حديث صحيح باشد- با اين مطلب منافات ندارد، چون این احتمال وجود دارد که كلمه «ابنه» غلط باشد و اصلش «ابيه» باشد (يعنى به پدرش وامی ‏گذارد) كه مراد حضرت امام حسين (ع) باشد، چون روايات بسيارى سابقا نقل كرديم كه ميفرمايد حضرت امام حسين (ع) رجعت می کند و پس از شهادت حضرت مهدى عج وى را غسل ميدهد و در حرم خود دفن می کند!

 همانگونه که ملاحظه میفرمایید شیخ حر ره به این مطلب بسیار مهم اشاره میکنند که احتمال صحیح انست که این کلمه ی (ابنه) تصحیف شده است و اصل ان ( ابیه ) میباشد .
 و میفرمایند در این صورت است که این روایت با روایات دیگر و متواترات قابل تطابق است و به معنای صحیح نزدیکتر است .
و روایت بیان کننده ی انست که بعد از امام مهدی عج ( ابیه ) پدر ایشان امر خلافت را بر عهده میگیرند . یعنی امام حسین ع طبق روایات متواتر .

و سپس سه نام از اسامی امام مهدی عج ذکر میگردد . احمد و عبد الله و مهدی . ( له ثلاثه اسامی به امام مهدی عج بر میگردد . و در انتهای مقاله ، رفرنس این مقاله ای در اثبات این مطلب ذکر شده است )

و حتی شاید شیخ حر ره نیز به نسخی دسترسی داشته است که ( ابیه ) بوده است .

 اما اکنون ما نسخه ای از کتاب الغیبه شیخ طوسی ره را به نمایش خواهیم گذاشت که دقیقا مطابق کلام شیخ حر ره میباشد و اثبات کننده ی انست که در این حدیث ( ابنه ) تصحیف شده ی (ابیه ) میباشد . و لذا حدیث اشاره به امر رجعت امام حسین ع و ائمه علیهم السلام میباشد و مطابق با متواترات شیعه در رجعت .

موضوعات: جنگ نرم, دجال کذاب بصری(2)  لینک ثابت