دیوید راکفلر، مدیر بنیاد راکفلر و متحد استراتژیک محمدرضاپهلوی و پدر تراریخته دنیا در ۱۰۱ سالگی و پس از دست‌کم سه نوبت تعویض قلب، در اثر عارضه قلبی چشم از جهان فروبست.

 به نقل از رسانه‌های جهان، این سرمایه‌دار امریکایی، مدیر چند بنگاه بزرگ اقتصادی  ازجمله بنیاد راکفلر و گروه چیس بانک منهتن و نوه سرسلسله خاندان راکفلر بود که بنابر گزارش نشریه معتبر «فوربز» تاکنون بزرگترین سرمایه‌دار تاریخ بشر بوده است.

دیوید دکترای تخصصی اقتصاد خود را از دانشگاه شیکاگو دریافت کرد. وی فعالیتهای اجرایی را از 1940 میلادی آغاز کرد و برای تشکیل «حکومت واحد جهانی» (آرمان صهیونیزم جهانی) در عرصه‌های مختلف به فعالیت پرداخت. ایفای نقش فعال سیاسی در عرصه ملی و بین‌المللی، تأثیر در انقلابها و کودتاهای متعدد در سطح جهان (خصوصاً در تقابل بلوک شرق و غرب در جریان جنگ سرد)، هدایت و پشتیبانی جریانهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در سراسر جهان، تأثیرگذاری در مراکز علمی و پژوهشی پیشتاز، خصوصاً در حوزه‌ علوم انسانی (مانند بنیاد کارنگی) و کشاورزی (مانند بنیاد جایزه جهانی غذا و خزانه بذر سوالبارد) و همچنین تشکیل و رهبری محفل فرا راهبردی «بیلدربرگ» از 1954 تاکنون بخشی از اقداماتی است که او در این راستا انجام داده است.

او خود در سال 2002 در کتاب خاطراتش می‌نویسد:
«برای بیش از یک قرن افراط‌گرایان ایدئولوژیک از طیفهای مختلف سیاسی رویدادها را به‌صورت علنی در دست گرفته بودند. برای این منظور می‌توانم به مواجهه‌ام با فیدل کاسترو اشاره کنم. او با حمله به خانواده راکفلر ادعا کرد که ماورای مناسبات سیاسی و اقتصادی، بر امریکا نفوذ مفرطی داریم. برخی حتی بر این باورند که ما بخشی از توطئه‌های مخفی علیه منافع ایالات متحده هستیم.توصیف من و خانواده‌ام این است که ما به‌عنوان «انترناسیونالیست»، همداستان عده‌ای دیگر در جهان، برای ساخت یک جهان با ساختار یکپارچه‌تر سیاسی و اقتصادی هستیم. در صورتی که اتهام ما این است من ایستاده‌ام و به آن افتخار می‌کنم.»

از دیگر اقدامات راهبردی او می‌توان به پیگیری و توسعه پروژه خطرناک «انقلاب سبز» در سطح جهان اشاره کرد. این پروژه عظیم، طی نیم قرن به بهانه «کمبود غذا» با راهبرد کشاورزی صنعتی، استفاده از کودها و سموم کشاورزی را در سراسر جهان توسعه داد و به نابودی میراث هزاران ساله کشاورزی بومی و ارگانیک انجامید. به این ترتیب تنها یکی از مشکلات ایجاد شده برای مردم جهان توسط این خاندان «شیوع بی سابقه سرطانهای مختلف» ناشی از مصرف سموم در محصولات کشاورزی بود. دیوید راکفلر به‌صورت خاص مبدع و رهبر سیستم امریکایی ابداع‌کننده بذرهای تراریخته نیز بود.

گذشته از این موارد، رابطه خصمانه این فرد با انقلاب اسلامی، مثال‌زدنی است. دوستی دیرینه او با محمدرضا پهلوی و تأمین مالی سازمانهای متخاصم و برانداز  مانند نایاک  پیش از این در گزارش «ایران؛ ایری؛ راکفلر» بررسی شد. طی سال گذشته ذیل پرونده «مزرعه پدری» با گشودن صفحه گزارش ویژه «ایران؛ ایری؛ راکفلر» از بخشی از فعالیتهای گسترده و جنایت‌آمیز این فرد و سازمانهای تابعه‌اش طی یک قرن اخیر پرده برداشت.

دیوید راکفلر که متولد 21 خرداد 1294 شمسی بود سرانجام در 101 سالگی دار فانی را وداع گفت.

موضوعات: جنگ نرم, فعالیت های دشمن سلامتی انسانها را بهتر بشناسیم (کسی که بعدازسه بار تعویض قلب ازدنیا رفت؟)(1)  لینک ثابت