امام خامنه ای (حفظه الله)  دراستانه شهادت مظلومانه حضرت فاطمه (س) در دیدار با شاعران مذهبی  فرمودند : پیغمبر اکرم و ائمه معصومین صلوات‌الله‌علیهم همگی اهل مبارزه شدید و مؤثر با ظلم، طاغوت، کفر، نفاق و فسق بودند و به همین علت نیز به‌دست حاکمان جابر و جائر به شهادت رسیدند.

پیروی واقعی از ائمه معصومین در متابعت عملی از آن بزرگواران و استمرار مبارزه با کفر و نفاق است.
مبارزه با ظالمان منحصر به مبارزه با شمشیر نیست و امروز تبلیغات در دنیا حرف اول را می‌زند که می‌توان با ابزار بیان و شعر با ظالمان مبارزه کرد و در سالهای اخیر نیز نمونه‌های بسیار خوب و امیدوارکننده‌ای در این خصوص تولید شده است.

رهبرمعظم انقلاب در ادامه بیانات خود  افزودند : مدح و مصیبت ائمه علیهم‌السلام بخش مهمی از شعر دینی است اما در این بخش باید سخنان معقول، منطقی و برخاسته از نگاه و سلیقه درست به‌کار برده شود و از برداشتهای عامیانه و سطحی، و بیان مسائل جعلی و توهمی پرهیز شود.
متصل کردن حوادث صدر اسلام با حوادث امروز رسالتی مهم برای شعر و شاعران دینی است.

ولی امر مسلمین جهان  خاطر نشان کردند: شاعران دینی در قبال مسئله سبک زندگی وظیفه دارند.

امروز در اروپا و امریکا مراکز و دستگاههایی با هدف مشخص و اعلام‌شده برای تغییر سبک زندگی در کشورهای غیر غربی به‌ویژه ایران اسلامی وجود دارد.
در مقابل این هجمه به سبک زندگی، دفاع کردن و دور خود حصار کشیدن کافی نیست، بلکه می‌توان با تبیین سبک زندگی اسلامی و بیان مفاهیم و مبانی اخلاقی، سیاسی و فرهنگی در قالب شعر به وظیفه خود عمل کرد. ۹۵/۱۲/۵

 

موضوعات: پندهای حکیمانه1  لینک ثابت