تقریبا ریشه تمام مشکلات بشریت دو چیز است، ضعف در شناخت یا ضعف اراده

همه میدانند که شستن ظرفها با مایع ظرفشویی روزی حداقل چند گرم از این مایع را وارد بدن میکند اما کسی حاضر نیست یک سوم سرکه به آن اضافه کند.

 آب شرب شهری دارای نیتریت و نیترات و کادمیوم و آرسنیک و کلر است. اما کسی حاضر نیست یک کوزه ده هزار تومانی بخرد و میرود دستگاه تصفیه آب حداقل 400 هزار تومانی میخرد

 همه میدانند که درنمک یددار، ید وجود ندارد بلکه یدات وجود دارد و از روزی که مردم نمک یددار خور شدند، کم کاری و پرکاری تیروئید بیداد میکند اما کسی حاضر نیست از سنگ نمک استفاده کند.

همه میدانند که تمام روغن های نباتی جامد و مایع ترکیبی از پالم و تراریخته اما کسی حاضر نیست، دستور موکد قرآن به استفاده از روغن پیه و دنبه را مصرف کند ( روغن پیه و دنبه هم لاغر کننده است وهم صورت را زیبا میکند و هم تری گلیسیرید و کلسترول را تنظیم میکند.

 همه میدانند که بوعلی سینا 16 بیماری لاعلاج را علتش را مصرف گوشت گاو و گوساله میداند اما متاسفانه درخریدن گوشت گاو در قصابی ها از همدیگر پیشی میگیریم

 همه میدانیم که خیلی از آب لیموهای بازاری آب کاه با ترکیب جوهر لیمو است، اما متاسفانه خیلی از خانم ها به خودشان زحمت خرید یا گرفتن آب طبیعی لیمو را نمی دهند.

 همه میدانیم که رب بازاری دارای سرب و مواد نگهدارنده است اما باز هم استفاده می کنیم.

 همه میدانیم هیچ حیوانی به بوته چای نزدیک نمیشود، اما ما روزی بین 3 الی 10 لیوان چای میخوریم.

همه میدانیم اغلب نانها دارای جوش شیرین است که عامل اصلی تمام مشکلات گوارشی و دیابت است اما حاضر نیستیم از کسی که درخانه نان خانگی میپزد حمایت کنیم

همه می دانیم، سس مایونز سم کبد است اما تمام سالادهایمان را با سس تزئین میکنیم

 ترکیب سوسیس، آرد و تفاله سویا و بنزوات سدیم و گوشت های ارزان و بی کیفیت مثل قلوه گاه گاو است.

 به جای ریختن نخود و کشمش درجیب فرزندانمان یا انجیر خشک یا توت خشک و یا خرمای برنی در جیب آنان شکلات و کیک و کلوچه است خوب فکر کنید ببینید دارید چکار میکنید.

موضوعات: سبک زندگی اسلامی  لینک ثابت