دارو با طعم الکل فراوان

اتانول یا الکل اتیلیک یا اتیل الکل یا الکل میوه با فرمول C۲H۵OH ترکیب شیمیائی با بوی خاص و آتشگیری است که در نوشیدنی‌های الکلی وجود دارد.
این الکل همان ماده‌ای است که خاصیت مست کنندگی دارد و در نوشیدنی‌های الکلی با درصدهای مختلف پیدا می‌شود. علاوه بر این در صنایع مختلف کاربرد فراوان دارند. این کاربردها در عطرهاو ادکلنها و همچنین در وانیل و همچنین به عنوان سوخت در برخی ماشین‌های جدید می‌باشد. از این الکل در صنایع عطر سازی استفاده می‌کنند.

بیشتر آبجوهای ارزان فقط 2.5% الکل دارند و این دارو 11.51%‼️

نوشیدن الکل از نظر دین مبین اسلام حرام است.

جهت اطلاع

توجیه فقهی الکل در داروها همانند توجیه ربا در بانکداری به ظاهر اسلامی است، توجیهی که سالها انجام می شد، ولی امروزه غلط بودن آن برای همه عیان گشته است،

سالها قبل ما می گفتیم ام الفساد اقتصاد ایران بانکها هستند! بعضی از دوستان از سر دلسوزی یا حس مذهبی کار بانک ها را توجیه می کردند، الان هم با قاطعیت می گوییم خیلی از داروها که در ساخت آنها از ژلاتین استفاده می کنند یا حاوی الکل یا مواد معدنی هستند (حکم خوردن خاک را دارند) اشکال دارد و چون خداوند در حرام شفا قرار نداده است، پس خاصیت درمانی حقیقی نخواهند داشت.
یکی از مباحثی که در سازمان کنفرانس اسلامی در حال پیگیری است، بحث استاندارد حلال است که از جمله زیر شاخه های آن داروی حلال می باشد، امید است با به نتیجه رسیدن این اقدامات، شاهد روشن شدن تکلیف متدینین تمام کشورهای اسلامی باشیم

موضوعات: سبک زندگی اسلامی, دارو با طعم الکل فراوان  لینک ثابت