فرزندانمان را از چه زمانی تربیت کنیم؟

آغاز شروع تربیت فرزند در واقع با انتخاب درست همسر صورت می گیرد .از لحاظ علمی نیزدر ازدواج ها ژن ها به صورت وراثتی منتقل می شود و خصوصیات پدر و مادر به فرزند منتقل می شود .امامان ما چهارده قرن پیش به این موضوع توجه داشته اند .

“بعد از شهادت فاطمه زهرا علیهاالسلام ، علی بن ابی‏طالب علیه ‏السلام برادرش عقیل را ـ که آشنا به علم نسب‏شناسی عرب بود ـ فرا خواند و از او خواست که برایش همسری از تبار دلاوران برگزیند تا پسر دلیری برای مولا به ارمغان آورد.عقیل، فاطمه کلابیه را برای حضرت برگزید که قبیله و خاندانش، بنی کِلاب، در شجاعت بی‏مانند بودند، و حضرت علی علیه‏السلام نیز این انتخاب را پسندید.

ام ‏البنین علیهاالسلام ، فرزندان دختر گرامی رسول خدا صلی ‏الله‏ علیه ‏و ‏آله را بر فرزندان خود مقدّم می‏داشت و بخش عمده محبت و علاقه خود را متوجه آنان می‏کرد و آن را فریضه‏ای دینی می‏شمرد؛ زیرا خداوند متعال در کتاب خود، همگان را به محبت آنان دستور داده است. ” ” کنزالمطالب “

وقتی خبر واقعه ی عاشورا به او رسید قبل از این که حال فرزندان خود را بپرسد از امام حسین سوال می کند که آیا حال امام خوب است و بعد از حال فرزندان خود جویا می شود و این مطلب گویای این نکته است که رفتار و عملکرد ما باید با باورهای فکری ما مطابق باشد .

مهمترین رکن شخصیتی حضرت ام البنین تربیت و احترام بود که این در تربیت فرزندانش مشهود بود و همیشه به فرزندان خود می گفت که تا جایی که ممکن است باید با فرزندان حضرت فاطمه زهرا(س) با تواضع برخورد کنید.

موضوعات: سبک زندگی اسلامی, تربیت فرزند(فرزندانمان را از چه زمانی تربیت کنیم؟)  لینک ثابت