سندمراسم قرآن سر گرفتن

در حالیکه دشمنان علی علیه السلام با غرض ورزی قرآن به سر گرفتن را زیر سوال می برند ، در کتب اهل سنت این عمل همچون سایر اعمال مستحبی شیعیان با سند صحیح روایت شده است .
نمونه : ابو يوسف فسوي در كتاب المعرفة والتاريخ با سندي كه تمام راويان آن از راويان بخاري و يا مسلم هستند مي نويسد:
(در تصویرضمیمه شده مشاهده می شود )
(1295)- حَدَّثَنَا عَبْدُ الْعَزِيزِ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ الْأُوَيْسِيُّ، ثنا إِبْرَاهِيمُ بْنُ سَعْدٍ، عَنْ شُعْبَةَ، عَنْ أَبِي عَوْنٍ مُحَمَّدِ بْنِ عُبَيْدِ اللَّهِ الثَّقَفِيِّ، عَنْ أَبِي صَالِحٍ الْحَنَفِيِّ، قَالَ: رَأَيْتُ عَلِيَّ بْنَ أَبِي طَالِبٍ عليه السلام أَخَذَ الْمُصْحَفَ فَوَضَعَهُ عَلَي رَأْسِهِ حَتَّي لَأَرَي وَرَقَهُ يَتَقَعْقَعُ، ثُمَّ قَالَ: ” اللَّهُمَّ إِنَّهُمْ مَنَعُونِي أَنْ أَقُومَ فِي الْأُمَّةِ بِمَا فِيهِ، فَأَعْطِنِي ثَوَابَ مَا فِيهِ … . (سند صحیح و معتبر است)
از ابو صالح حنفي نقل شده است كه ديدم علي بن أبي طالب عليه السلام را كه قرآن را مي گرفت و بر سر مي گذاشت؛ تا جائي كه من صداي حركت ورق هاي آن را مي شنيدم . سپس مي فرمود: خدايا آن ها مانع شدند كه من در ميان امت حكومت نمايم؛ پس خدايا ثواب آن را به من عطا فرما …

و اگر سند حدیث امام صادق علیه السلام و عمل قرآن به سر که در مفاتیح و سایر اسناد ذکر شده است را نمی پذیرند وجود روایات دیگر با همین مضمون از سایر ائمه علیهم السلام قبل و بعد از امام صادق علیه السلام همچون امام کاظم علیه السلام ، و امام رضا علیه السلام گواه دیگری بر صحت آن است .

موضوعات: معارف اهل بیت, سندمراسم قرآن سر گرفتن  لینک ثابت