دهه فجر فرصتی برای مبارزه با تطهیر

یکی از حوزه‌های جنگ شناختی در چند سال اخیر پیگیری سیاست تطهیر پهلوی است سیاست تطهیر پهلوی با ۲ رویکرد تحریف چهره‌های اصیل مبارز مانند آيت‌الله کاشانی، امام خمینی، رهبر معظم انقلاب و… و تقدیس پهلوی انجام می‌گیرد. بدیهی است عدم مواجهه صحیح با این جنگ‌شناختی در آینده دستگاه محاسباتی جامعه را تغییر داده و در درازمدت آنها را به سمت‌وسوهایی خواهد کشاند که مطلوب همان کسانی است که برای مهار انقلاب اسلامی، جنگ و تحریم را به ایرانیان تحمیل کردند. جامعه برای پاسخ به تطهیر پهلوی نیازمند فهم و تبیین چند موضوع است:
💎مرور واگذاری خاک ایران در 200 سال گذشته از ترکمنچای و گلستان تا واگذاری دشت ناامید و بحرین و… نشان می‌دهد که تنها نظامی که با اتکا به مردم و درایت رهبرانش حاضر به دادن ذره‌ای از خاک خود نشده جمهوری اسلامی بوده است. لذا انقلاب اسلامی را فراتر از یک پدیده سیاسی باید تغییر یک پارادایم 200 ساله دانست که خاک کشور را به حراج گذاشته بودند.

💎نکته دوم، برخلاف اشاره سلطنت‌طلبان بر برخی موارد نادر مانند: راه آهن، پل ورسک، استادیوم آزادی، برخی صنایع و ابینه و… . آنچه قابل تبیین است تلاش نظام اسلامی در 44 سال گذشته متوازن کردن نظام توزیع و پیشرفت و سرعت بخشیدن به این عمران و آبادی بوده که امروز از دل آمارها عیان و آشکار است. لذا ما امروز شاهد رؤیت همه امکانات مورد نیاز در دورافتاده‌ترین قسمت کشور هستیم.

💎نکته سوم، تغییرات موجود صرفا معطوف به جاده‌سازی، ابنیه‌سازی و… نیست بلکه بهترین تغییر، در گفتمان موجود در جامعه است که جامعه را از سیدحسن تقی‌زاده و رزمآراها که معتقد به این بودند که ما لایق ساختن لولهنگ یا آفتابه هم نیستیم به این مرحله از خودباوری رساند. محصول این تغییر گفتمان پرورش چهره‌هایی مانند شهید سلیمانی در عرصه امنیت و شهیدان بزرگی مانند احمدی‌روشن، کاظمی‌آشتیانی و… در حوزه علمی است.

در چنین موقعیتی است که روایت صحیح و درست از تاریخ انقلاب و مبارزات ضداستعماری ملت ایران اهمیتی دوچندان می‌یابد لذا در بیانیه گام دوم انقلاب می‌خوانیم: «برای برداشتن گام‌های استوار در آینده، باید گذشته را درست شناخت و از تجربه‌ها درس گرفت؛ اگر از این راهبرد غفلت شود، دروغ‌ها به جای حقیقت خواهند نشست و آینده مورد تهدیدهای ناشناخته قرار خواهد گرفت… . رهزنان فکر و عقیده و آگاهی بسیارند؛ حقیقت را از دشمن و پیاده‌نظامش نمی‌توان شنید.»

موضوعات: جنگ نرم, جهادتبیین  لینک ثابت